TylkoHity.pl
Aby obejrzeć wideo należy włączyć funkcyjne ciasteczka (ikona w lewym dolnym rogu strony).

Zabójcze maszyny
(Mortal Engines)

Premiera: 07 grudnia 2018
O filmie

Cywilizacja człowieka została zniszczona przez kataklizm. Tysiące lat potem ludzkość dostosowała się do nowych warunków. Gigantyczne miasta przemieszczają się po Ziemi, niszcząc mniejsze metropolie. Tom Natsworthy (Robert Sheehan), pochodzący z przedmieść miasta trakcyjnego – Londynu, walczy o przetrwanie. Na swojej drodze spotyka niebezpieczną uciekinierkę Hester Shaw (Hera Hilmar). Dwa przeciwieństwa, których drogi nigdy nie powinny były się przeciąć, tworzą nieprawdopodobny sojusz. Sojusz, który ma zmienić bieg przyszłości.

Za reżyserię spektakularnych „Zabójczych maszyn” odpowiada nagrodzony Oscarem® za efekty specjalne Christian Rivers („King Kong”). Rives jest także współautorem scenariusza. Napisał go wspólnie z twórcami trylogii „Hobbit” i „Władca Pierścieni” – Peterem Jacksonem, Fran Walsh i Philippą Boyens.

TWÓRCY FILMU

Reżyseria: Christian Rivers

Scenariusz: Fran Walsh, Philippa Boyens, Peter Jackson

Na podstawie książki Philipa Reeve’a

Produkcja: Zane Weiner, Amanda Walker, Deborah Forte, Fran Walsh, Peter Jackson

Producent wykonawczy: Ken Kamins, Philippa Boyens

Tematy
Czy wiesz, że...
  • Siedem lat zajęło autorowi i ilustratorowi Philipowi Reeve’owi, by napisać swą pierwszą książkę – „Mortal Engines”. – Najbardziej zależało mi, by przedstawić światu miasta poruszające się na kołach, ale, naturalnie, musiałem odpowiedzieć samemu sobie na proste pytanie „Dlaczego chcę miast na kołach?”. Wiem, że zabrzmi to dziwnie, ale chciałem, by wielkie miasta na kołach pochłaniały mniejsze miasta na kołach – i kiedy to odkryłem, wszystko stało się dla mnie proste – wspomina autor. Niedługo później jego książki zyskały międzynarodową popularność, stając się nagradzanymi bestsellerami
  • Reeve’owi od początku towarzyszyła jasna wizja świata „Zabójczych maszyn”: – Ta historia właściwie musiała zostać sfilmowana. I pisząc ją, miałem silne wyobrażenie, jak mógłby wyglądać film. Wiedziałem, że będzie to wielka opowieść, kino akcji
  • - W Philipie jest coś z aktora – mówi Deborah Forte, producentka – ale też z reżysera, kiedy więc pisze, łatwo wyczuwa się w tym „filmowość”, te jego światy są po prostu filmowe. Wiesz, jak wygląda świat, który przedstawia, czujesz jego zapach, słyszysz odgłosy, czujesz, jakbyś tam był
  • Peter Jackson, Fran Walsh i Philippa Boyens, twórcy „Hobbita” i „Władcy pierścieni” nieszczególnie szukali kolejnego projektu, w którym musieliby stworzyć zupełnie nowy świat, nową przestrzeń fantasy. I właśnie wtedy, w 2005 roku, Fran Walsh wysłała do nich tę historię
  • - Po sukcesie „Władcy pierścieni” byliśmy dosłownie zarzuceni propozycjami z gatunku fantasy – wspomina Philippa Boyens – Mam email od Petera, w którym prosi, abym przeczytała książkę Reeve’a i przekazała mu uczciwą opinię. I wtedy zaczęłam czytać książkę. Wciągnęła mnie od pierwszego zdania. Czytałam i zakochiwałam się w tej historii, w tych postaciach, miałam nadzieję, że zakończenie mnie nie rozczaruje. A kiedy przeczytałam, odpisałam Peterowi „Tak, do cholery! To jest niezwykła opowieść!”
  • Peter Jackson: – Społeczeństwo odbudowuje pozór tego, czym był dawny świat, tyle że teraz miasta poruszają się na kołach. To wielkie miasta trakcyjne. Londyn na przykład ma ponad milę długości. Przemierzają świat, polując na mniejsze miasta, na tle pejzażu, który moglibyśmy nazwać Wielkim Terytorium Polowań, a w rzeczywistości jest tym, co zostało z Europy. Zależność jest więc oparta na zasadzie logiki – wielkie miasta pożerają mniejsze miasta, mniejsze miasta pożerają małe miasta itd. To trochę jak taki łańcuch pokarmowy. Kiedy zaczyna się film, sytuacja taka trwa na Ziemi ponad tysiąc lat, a więc jest to coś, z czym ludzie są zaznajomieni. Wiedzą, że tak wygląda rzeczywistość. Problem z tym „miejskim Darwinizmem” polega na tym, że ma limit. W końcu wielkie miasta pochłoną tak wiele małych, że nic już nie zostanie. Będą więc musiały zwrócić się przeciw sobie albo znaleźć coś innego, na co będą mogły polować. Zawszę patrzę na każdą historię pod względem ludzkości. I ta historia jest opowieścią o ludziach
  • Zaakceptowany projekt musiał jednak odczekać swoje, tymczasem bowiem twórcy zaangażowani byli w trylogię „Hobbit”. Kiedy ostatnia część serii została zrealizowana (2014), Jackson zabrał się do pisania i produkcji „Zabójczych maszyn”. Do współpracy zaproszono Christiana Riversa, wieloletniego współpracownika Jacksona, którego poproszono o reżyserię filmu. – Zawsze chciałem wyprodukować film, który wyreżyserowałby Christian – wspomina Jackson – i czułem, że to odpowiedni moment. A poza tym wiedziałem, że jeśli on będzie reżyserem, a nie ja, wreszcie będę mógł obejrzeć jakiś film w całości – śmieje się legendarny reżyser i producent
  • 25 lat wcześniej Rivers wysyła do Jacksona list. Klasyczny list od fana do idola. Załącza w nim swoje rysunki smoków i prośbę o terminowanie u boku mistrza. Zachwycony pracami młodego twórcy, Jackson z miejsca go zatrudnia w charakterze storyboardzisty. Współpracują przez wiele, wiele lat, podczas których ich kariery eksplodują. Warto wspomnieć, że Rivers ma na koncie Oscara® za najlepsze efekty specjalne za film „King Kong”
  • - Jak, do diabła, chcesz to przenieść na ekran? – to było pierwsze pytanie, jakie przyszło do głowy Riversowi, kiedy otrzymał propozycję od Petera Jacksona – Jak pokazać poruszające się na kołach miasta? Książka to zawsze wielka metafora, gra wyobraźni, film musi pokazywać rzeczywistość dosłownie
  • Jackson, Boyens i Walsh, sprawdzeni przyjaciele i współpracownicy, wiedzieli, że scenariusz musi wyjaśnić widzom świat „Zabójczych maszyn”, nie tracąc przy tym nic z energii narracji. – Sekret polega na tym, by opowiedzieć widzom, jak działa ten świat, bez zanurzania ich w grzęzawisku szczegółów – mówi Boyens. Twórcze trio wiedziało też, że równie ważny, co świat przyszłości, jest portret postaci, które poznają widzowie. I tak naprawdę – co podkreślają twórcy – właśnie element ludzki jest w tej historii najważniejszy. – Nie ma sensu tworzyć filmu, jeśli nie mamy postaci, z którymi widz mógłby się utożsamić – mówi Peter Jackson – To po prostu byłoby bez sensu. Po co komu historia, w której nie umiałby się odnaleźć? Nawet więc jeśli historia w „Zabójczych maszynach” dzieje się za jakieś 1700 lat, ludzie wciąż są ludźmi. Gdybyśmy cofnęli się w czasie i nagle znaleźli na kolacji z ludźmi ze starożytnego Egiptu albo Rzymu, prawdopodobnie wciąż mielibyśmy o czym z nimi rozmawiać, mimo że świat zmienił się przecież diametralnie, całkowicie. Okoliczności, środowisko – to wszystko może się zmienić, ale zrębem jest zawsze człowiek. Z naszego, ludzkiego punktu widzenia jest najważniejszy. Bez względu więc na to, jak bardzo fantastyczny albo szalony świat budujemy, najważniejsi są jego mieszkańcy. Ludzie z krwi i kości, z którymi możemy się utożsamić – podkreśla Peter Jackson
Wideo
 
 
 
 
 
 
Do pobrania
Cookies:
Korzystanie z witryny internetowej www.tylkohity.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji znajduje się w polityce plików cookie.
Zarządzaj ciasteczkami
  • Pliki "cookies"

    Czym są pliki „cookies”.

    Podobnie jak większość witryn internetowych i nasza witryna korzysta z plików „Cookies”. Są to małe pliki tekstowe zawierające ciąg znaków, które serwer wysyła na Twój komputer stacjonarny, tablet lub telefon komórkowy przy każdej wizycie na stronie internetowej. Ciasteczka przechowywane są na Twoim komputerze, a serwer otrzymuje je za każdym razem, kiedy odwiedzasz stronę. Większość witryn internetowych używa tej technologii w celu zaprezentowania lepszej oferty usług, personalizacji doświadczenia użytkownika lub po prostu w celach statystycznych.

  • Ściśle niezbędne

    Ściśle niezbędne pliki “cookie”

    Pliki te są konieczne do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania strony i nie mogą zostać wyłączone w naszym systemie. Zazwyczaj aktywowane są jedynie w odpowiedzi na działania podejmowane przez użytkownika na stronie, co sprowadza się do żądania realizacji usługi, na przykład ustawienia preferencji dotyczących prywatności, logowania do systemu lub wypełniania formularzy. Użytkownik może zablokować te pliki lub też włączyć powiadomienia o tych plikach w ustawieniach swojej przeglądarki. Należy jednak liczyć z się tym, iż pewne funkcjonalności strony mogą zostać ograniczone.

    Używane ciasteczka:

  • Analityczne pliki „cookie”

    Analityczne pliki „cookie”

    Pliki wykorzystywane są do celów statystycznych i umożliwiają prowadzenie licznika odwiedzin stron oraz źródeł ruchu w celu pomiaru i podniesienia wydajności działania strony. Dzięki tym plikom jesteśmy w stanie określić, które strony są najbardziej, a które najmniej popularne, a także zobaczyć, w jaki sposób użytkownicy poruszają się po witrynie. Dane zbierane przez ciasteczka analityczne są danymi zbiorczymi i w związku z tym są całkowicie anonimowe. Wyłączenie tych ciasteczek uniemożliwi nam określenie kiedy użytkownik odwiedził stronę.

    Używane ciasteczka:

  • Funkcjonalne

    Funkcjonalne pliki „cookie”

    Pliki te pozwalają zapewnić lepszą funkcjonalność i dostosowanie do preferencji użytkownika, na przykład treści wideo. Możemy ustawić je za pośrednictwem dostawcy zewnętrznego, którego usługi uwzględniamy na naszych stronach. Wyłączenie tych ciasteczek może ograniczyć niektóre lub wszystkie powyższe funkcjonalności.

    Używane ciasteczka:

  • Do targetowania reklam

    Pliki „cookie” do targetowania reklam

    Pliki ustawiane przez naszych partnerów reklamowych. Mogą być wykorzystywane przez nich do tworzenia profilu zainteresowań użytkownika i wyświetlania właściwych reklam na innych stronach internetowych. Pliki te identyfikują przeglądarkę i urządzenie użytkownika. Deaktywacja tych ciasteczek spowoduje, że użytkownik nie będzie widział naszych ukierunkowanych reklam wyświetlanych na innych odwiedzanych przez siebie stronach.

    Używane ciasteczka: