TylkoHity.pl

Ciche miejsce
(A Quiet Place)

Premiera: 13 kwietnia 2018
Thriller
O filmie

Nasłuchuj uważnie. Cisza pozwala przetrwać… 

Współczesny thriller/horror. „Ciche miejsce” to wstrząsająca opowieść o czteroosobowej rodzinie Abbotów zmuszonej do porozumiewania się w całkowitej ciszy, bez używania słów, czy choćby najmniejszego dźwięku. Całe ich życie, życie w ciągłym, nieprzerwanym napięciu, koncentruje się na tym, by nie wydawać i nie generować żadnych dźwięków. Każdy bowiem może okazać się dla nich śmiertelny, po tym, jak tajemnicze istoty – reagujące na każdy dźwięk – zagrażają przetrwaniu ludzi. Jeśli cię usłyszą, wytropią cię...

W rolach głównych: Emily Blunt („Dziewczyna z pociągu”, „Sicario”, „Diabeł ubiera się u Prady”) i John Krasinski („Pożyczony narzeczony”, „Miłosne gierki”).

 

TWÓRCY FILMU

Reżyseria: John Krasinski

Scenariusz: Scott Beck, John Krasinski, Bryan Woods

Produkcja: Michael Bay, Andrew Form, Bradley Fuller, John Krasinski

Producent wykonawczy: Scott Beck, Celia D. Costas, Alysson Seeger, Brywan Woods

Tematy
Czy wiesz, że...
  • Kiedy John Krasinski przeczytał wstępny szkic scenariusza autorstwa Bryana Woodsa i Scotta Becka, poczuł przerażenie. Jego żona, Emily Blunt, chwilę wcześniej urodziła ich drugą córkę, był więc przyzwyczajony do spędzania nocy i dni w ciszy i uwadze. W tej atmosferze z łatwością mógł przenieść się do opisanej w szkicu rzeczywistości – pogrążonej w ciszy rodziny, w świecie, w którym każdy dźwięk może być zabójczy
  • Krasinski był już wtedy uznanym aktorem („13 godzin: Tajna misja w Benghazi”), scenarzystą („Promised Land” Gusa Van Santa) i wschodzącą gwiazdą reżyserii. Wspólnie z Woodsem i Beckiem rozwinął wspomniany szkic, stając się równoprawnym scenarzystą filmu. W „Cichym miejscu” Krasinski występuje więc we wszystkich tych rolach. W historii rodziny Abbotów dostrzegł niezwykłą szansę pokazania czegoś nowego w gatunku kina grozy. Oczywiście, chciał stworzyć film, w którym napięcie budowane jest sekunda po sekundzie, ale to nie wszystko. Chciał stworzyć wizję walki dźwięku z ciszą, walki miłości z lękiem. Coś, z czym publiczność mogłaby się z łatwością utożsamić
  • - Mierzyłem się właśnie z tymi wszystkim lękami, jakie wiążą się z byciem ojcem nowonarodzonego dziecka – jak sprawić, by moje córki były bezpieczne, jak być dobrym ojcem – mówi Krasinski, współscenarzysta, reżyser i aktor – I wtedy dostałem tę opowieść. W jakiś sposób odczułem ten lęk podwójnie, stopił się w jedność. Co więcej, w tej historii jest coś przerażającego, intrygującego, głęboko metaforycznego. W ten sposób zacząłem sobie wyobrażać, jak dwoje rodziców może zadbać o bezpieczeństwo dzieci w sytuacji, w której tego bezpieczeństwa po prostu nie ma, jest niemożliwe do osiągnięcia. Nie da się przecież żyć, nie wydając żadnego dźwięku, nie czyniąc go. Ta myśl rozsadzała moją wyobraźnię
  • Im dłużej próbował sobie wyobrazić, jak być ojcem w czasie apokalipsy, tym bardziej przerażający wydawał mu się ten pomysł. – W normalnym życiu – mówi Krasinski – starasz się zapewnić swoim dzieciom szczęście, radość, sprawić, by niczego im nie brakowało, a wbrew pozorom to cholernie dużo roboty. Ale w tym koszmarze, w którym znajduje się filmowa rodzina, jest to trudniejsze 10 tysięcy razy bardziej. W świecie Abbotów najmniejszy fałszywy ruch może sprawić, że stracą tych, których kochają. Życie z taką świadomością musi być porażające. Cały czas zastanawiałem się, jak pokazać tę historię w możliwie najbardziej intrygujący sposób, bez przerwy balansując na pograniczu ciszy i dźwięku
  • - Jeśli sytuacja, w jakiej znaleźli się Abbotowie, sprawi, że trzymasz ich stronę – mówi Krasinski – będziesz zaskakiwany w tych samych momentach, w których oni są zaskoczeni, będziesz smutny, kiedy oni są smutni, będziesz bezbrzeżnie przerażony, kiedy i oni będą się tak bali. Właśnie na tym zależało mi najbardziej – sprawić, że publiczność pokocha Abbotów, którzy są naprawdę wspaniałą rodziną. Tak, by widzowie bali się o nich, kiedy zdarzają się te wszystkie straszne sytuacje
  • – Nasłuchiwałem wszystkiego. Dźwięku sztućców, odgłosu upadającego na podłogę talerza, zrzucanych ze stóp butów. Szybko zamieniło się to w pewnego rodzaju grę, w której moja żona (Emily Blunt) i ja staraliśmy się być cicho, zwracać się do siebie spokojnie. Jeśli któreś z nas zachowało się głośno, mówiliśmy do siebie „Już nie żyjesz”. To dało nam najwięcej podczas przygotowań do pracy na planie. Znaleźliśmy nawet sposób, by do scenariusza przedostały się realne sytuacje. Kiedy Emily mówiła „Jestem przerażona, nie chcę sobie tego nawet wyobrażać”, z miejsca trafiało to do scenariusza – opowiada Krasinski
  • Kiedy scenariusz był ukończony, John pokazał go swojej żonie – Emily Blunt, uznanej aktorce, której kariera nabrała zawrotnego tempa po znakomitych rolach w filmach „Diabeł ubiera się u Prady”, „Sicario”, „Dziewczyna z pociągu”. To ona, po przeczytaniu scenariusza, zasugerowała, że powinni zagrać w tym filmie razem. – Pokochałam w tym scenariuszu to, że tak naprawdę dotyka moich największych lęków, sytuacji, w której nie mogłabym chronić moich dzieci – mówi Blunt – Stawka jest tu ustawiona niebotycznie wysoko. Jak na ironię, zanim przeczytałam scenariusz, zasugerowałam Johnowi, że moja koleżanka byłaby doskonała w roli Evelyn Abbot. Ale kiedy skończyłam czytać, powiedziałam „Zapomnij o tym, John, to rola dla mnie” – śmieje się aktorka. Kocham głębię i piękno tej historii, która wymyka się gatunkowi horroru. A poza tym John i ja nigdy wcześniej nie pracowaliśmy razem
Obsada
Emily Blunt (Evelyn)
John Krasinski (Lee)
Millicent Simmonds (Regan)
Wideo
 
 
 
 
 
Do pobrania
Cookies:
Korzystanie z witryny internetowej www.tylkohity.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji znajduje się w polityce plików cookie.