TylkoHity.pl
Aby obejrzeć wideo należy włączyć funkcyjne ciasteczka (ikona w lewym dolnym rogu strony).

Searching

Premiera: 28 września 2018
Thriller
O filmie

Po zaginięciu szesnastoletniej córki Davida Kima (John Cho), lokalna policja otwiera śledztwo. Ale po 37 godzinach bez jakiegokolwiek tropu, David decyduje sam sprawdzić miejsce, w którym nikt nie szukał śladów jego córki. Jej laptop. W supernowoczesnym thrillerze śledzimy internetowe ścieżki kontaktów dziewczyny żyjącej w świecie komunikatorów i sieci. Teraz David musi odnaleźć się w tym świecie, zanim jego córka zniknie na zawsze…

 

TWÓRCY FILMU

Reżyseria: Aneesh Chaganty

Scenariusz: Aneesh Chaganty, Sev Ohanian

Produkcja: Timur Bekmambetov, Sey Ohanian, Natalie Osabian, Adam Sidman

Producent wykonawczy: Ana Liza Muravina, Igor Tsay, Mariya Zatulovskaya

Tematy
Czy wiesz, że...
  • Historia powstania tego filmu zaczęła się od pomysłu dwóch młodych filmowców. Scenarzysta/reżyser Aneesh Chaganty oraz scenarzysta/producent Sev Ohanian, z pomocą producenta Timura Bekmambetova, pragnęli opowiedzieć historię zaginięcia dziewczyny w sposób możliwie najbardziej nowoczesny – przy użyciu nowoczesnej technologii, którą posługujemy się tak naprawdę wszyscy w codziennej komunikacji naszych czasów.
  • Centrum opowieści stanowi zaginiona ukochana córka Davida (John Cho) – Margot. W poszukiwaniach David łączy siły z detektyw Vick (Debra Messing), oboje próbują znaleźć jakikolwiek trop dziewczyny. Ale poszukiwania te przebiegają w nieco inny niż tradycyjny sposób – przy użyciu mediów społecznościowych, maili, smsów, plików, które pozostają w pamięci komputera. Tak naprawdę jesteśmy tym, co ukryte w naszych telefonach, nie tym, co za ich pośrednictwem staramy się pokazać światu. W ten sposób David dowiaduje się o swojej córce więcej niż kiedykolwiek wcześniej
  • Filmowcy posługują się oryginalną strukturą mediów społecznościowych, na ekranie zobaczymy więc screen shoty, zrzuty z ekranu, wiadomości tekstowe itp., co pozwoli nam na autentyczne zanurzenie się w historii Margot
  • „Searching” – oprócz historii zaginięcia nastolatki – próbuje dać nam pod rozwagę aspekty, o których nie zawsze pamiętamy – jak wielki margines swobody możemy pozostawić naszym dzieciom, jak wiele dać im niezależności, kiedy i gdzie powinna pojawić się kontrola ich internetowych poczynań (zwłaszcza w przypadku mediów społecznościowych). Pytania te powinien zadać sobie każdy rodzic, by wiedzieć, z kim kontaktują się jego dzieci, jak przedstawiają same siebie obcym ludziom
  • „Searching” to zarazem pełnowymiarowy thriller, opowiedziany w realnym czasie trwania akcji, a do tego film, który powinny zobaczyć całe rodziny. Film wygrał nagrodę publiczności podczas Festiwalu Filmowego w Sundance
  • To debiut fabularny obu twórców. Co ciekawe, panowie poznali się na zajęciach z produkcji filmu; Chaganty (reżyser) był jednym z najlepszych studentów Ohaniana. – Aneesh zawsze miał najlepsze pomysły oraz wspaniałą etykę pracy, a także niezwykłą energię. Od razu czuło się, że to ktoś wyjątkowy, ktoś, kto dokona czegoś wielkiego – mówi Ohanian
  • Panowie bardzo szybko zdecydowali o nawiązaniu współpracy, ale zanim do tego doszło, Ohanian stał sie uznanym producentem kina niezależnego (pokazywane w Sundance „Fruitvale Station”, „Results,” „The Intervention”). Chaganty tymczasem pracował w Nowym Jorku dla Google’a, tworząc krótkie formy filmowe, w tym film w całości zrealizowany za pomocą Google Glass. Doświadczenia te przydały się przy okazji „Searching” – praca w najnowocześniejszych technologiach zaowocowała unikalnym doświadczeniem młodego filmowca. Można właściwie powiedzieć, że to właśnie Chaganty wprowadza nowe media na ekrany kin
  • W tym samym czasie Timur Bekmambetov eksperymentował z nowymi technologiami filmowymi, które lepiej ilustrowałyby naszą codzienną komunikację. Nazwał to „screen life” i obwołał nowym językiem filmu. A wszystko wzięło się od zwykłej rozmowy przez Skype’a. w 2012 roku Bekmambetov rozmawiał z kolegą, który po zakończeniu rozmowy zapomniał wyłączyć komunikator. Bekmambetov mógł obserwować na żywo wszystkie ruchy, jakie wykonywał jego współrozmówca – komentarze na Facebooku, odwiedzane strony, zamówienia na Amazonie etc. W jednej chwili stał się biernym obserwatorem życia kolegi, jego sekretów, podejmowanych decyzji. – To bardzo proste – mówi Bekmambetov – połowę życia spędzamy dziś przed komputerem, to właśnie nasze „screen life”, życie w sieci. Dzielimy się tam wszystkim – lękami, miłością, przyjaźnią, zdradą, najgłębszymi wspomnieniami, także głupotami. Szukałem modelu, który pozwoliłby pokazać to nasze życie na ekranie. Tak wiele ważnych momentów naszego życia dzieje się dziś w telefonie czy laptopie
  • Chcąc wyjść naprzeciw zmieniającej się na naszych oczach rzeczywistości, Bekmambetov szukał młodych twórców, którzy umieliby pokazać „screen life” na ekranie. – Znaleźliśmy ich w osobach Seva i Aneesha, od razu dali nam niezwykły przedsmak tego, czego szukaliśmy. Od początku wiedzieliśmy, że to ludzie, którzy rozumieją piękno i możliwości płynące z tego nowego filmowego języka – opowiada producent
  • Chaganty: – Chcieliśmy zrobić film, który sami chcielibyśmy oglądać, a lubimy filmy, które wciągają, które mają suspens, intrygują, niepokoją. Dlatego poza nowatorską formułą, film jest także klasycznym thrillerem z wyraźnym suspensem
  • W filmie w postać zdeterminowanej detektyw Rosemary Vick wciela się Debra Messing. – Byłam niebywale zaintrygowana tym scenariuszem i nowatorskością formy tego filmu – mówi aktorka – Scenariusz w niczym nie przypominał scenariuszy, jakie czytałam do tej pory. To było zupełnie nowe doświadczenie, zresztą ekscytujące. Od razu czułam, że Aneesh wie, co i jak chce pokazać na ekranie. Z mojego punktu widzenia najważniejszy był reaserch. Nie miałam pojęcia, na czym polega praca detektywa próbującego rozwikłać zaginięcia ludzi. Zrządzeniem losu, rozmawiałam z dwoma detektywami z Los Angeles przez Facetime’a – życie lubi naśladować sztukę – śmieje się Messing – Obaj byli bardzo pomocni, poświęcili mi mnóstwo czasu, zapoznali z protokołami, podzielili wiedzą, ale obaj zwrócili szczególną uwagę na dynamikę, jaka wytwarza się między rodzinami zaginionych a detektywem właśnie
  • I to by było na tyle, jeśli chodzi o konwencjonalną pracę nad filmem. Filmowanie nie miało nic wspólnego z konwencją. – Pierwszy dzień zdjęć był dla mnie szokujący – mówi Messing – ponieważ miałam wspólną scenę z Johnem Cho, ale nie byliśmy w jednym pomieszczeniu. Byłam w jednym pokoju z moim laptopem i GoPro, on zaś w innym miejscu ze swoim laptopem. A jednak z łatwością udawało nam się grać wspólnie – dokładnie jakby to miało miejsce w normalnym świecie. Zdarzały się też sytuacje, w których Aneesh prosił, bym grała twarzą zwróconą do kamery, co jest absolutnym zaprzeczeniem tego, czego uczony jest aktor. A z drugiej strony – to coś, co przecież robimy każdego dnia, komunikując się za pomocą komunikatorów
  • - Margot to inteligentna szesnastolatka – mówi wcielająca się w postać Michelle La – Ma bardzo bogate życie wewnętrzne. Wyrosła w kochającej się rodzinie, ale – w miarę toczącej się akcji –dowiadujemy się, że ma za sobą ciężki czas. Całkowicie umiałam się z nią utożsamić. Mieć szesnaście lat – to nie jest łatwe życie – mówi La
  • Co do technicznego aspektu filmu, La miała z nim najmniejszy problem z całej obsady: – Jestem Millenialsem, dorastałam w tym świecie, dla mnie to naturalna droga komunikacji i szczerze powiedziawszy, czułam się z tymi wszystkim komunikatorami zupełnie naturalnie
  • Chaganty: – Mieliśmy wiele szczęścia, że na udział w filmie zdecydowali się doświadczeni aktorzy – Debra i John. Im dłużej pracowaliśmy na planie, tym lepiej wiedzieliśmy, jak to wszystko ugryźć, ale przede wszystkim zrozumieliśmy, jak wiele zależy w przypadku tego filmu od aktorów, od ich gotowości na zmiany, od ich umiejętności pracy w obliczu ciągłego wyzwania, jakim były nowatorskie techniki
Obsada
John Cho (David Kim)
Wideo
 
 
 
 
Do pobrania
Cookies:
Korzystanie z witryny internetowej www.tylkohity.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji znajduje się w polityce plików cookie.
Zarządzaj ciasteczkami
  • Pliki "cookies"

    Czym są pliki „cookies”.

    Podobnie jak większość witryn internetowych i nasza witryna korzysta z plików „Cookies”. Są to małe pliki tekstowe zawierające ciąg znaków, które serwer wysyła na Twój komputer stacjonarny, tablet lub telefon komórkowy przy każdej wizycie na stronie internetowej. Ciasteczka przechowywane są na Twoim komputerze, a serwer otrzymuje je za każdym razem, kiedy odwiedzasz stronę. Większość witryn internetowych używa tej technologii w celu zaprezentowania lepszej oferty usług, personalizacji doświadczenia użytkownika lub po prostu w celach statystycznych.

  • Ściśle niezbędne

    Ściśle niezbędne pliki “cookie”

    Pliki te są konieczne do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania strony i nie mogą zostać wyłączone w naszym systemie. Zazwyczaj aktywowane są jedynie w odpowiedzi na działania podejmowane przez użytkownika na stronie, co sprowadza się do żądania realizacji usługi, na przykład ustawienia preferencji dotyczących prywatności, logowania do systemu lub wypełniania formularzy. Użytkownik może zablokować te pliki lub też włączyć powiadomienia o tych plikach w ustawieniach swojej przeglądarki. Należy jednak liczyć z się tym, iż pewne funkcjonalności strony mogą zostać ograniczone.

    Używane ciasteczka:

  • Analityczne pliki „cookie”

    Analityczne pliki „cookie”

    Pliki wykorzystywane są do celów statystycznych i umożliwiają prowadzenie licznika odwiedzin stron oraz źródeł ruchu w celu pomiaru i podniesienia wydajności działania strony. Dzięki tym plikom jesteśmy w stanie określić, które strony są najbardziej, a które najmniej popularne, a także zobaczyć, w jaki sposób użytkownicy poruszają się po witrynie. Dane zbierane przez ciasteczka analityczne są danymi zbiorczymi i w związku z tym są całkowicie anonimowe. Wyłączenie tych ciasteczek uniemożliwi nam określenie kiedy użytkownik odwiedził stronę.

    Używane ciasteczka:

  • Funkcjonalne

    Funkcjonalne pliki „cookie”

    Pliki te pozwalają zapewnić lepszą funkcjonalność i dostosowanie do preferencji użytkownika, na przykład treści wideo. Możemy ustawić je za pośrednictwem dostawcy zewnętrznego, którego usługi uwzględniamy na naszych stronach. Wyłączenie tych ciasteczek może ograniczyć niektóre lub wszystkie powyższe funkcjonalności.

    Używane ciasteczka:

  • Do targetowania reklam

    Pliki „cookie” do targetowania reklam

    Pliki ustawiane przez naszych partnerów reklamowych. Mogą być wykorzystywane przez nich do tworzenia profilu zainteresowań użytkownika i wyświetlania właściwych reklam na innych stronach internetowych. Pliki te identyfikują przeglądarkę i urządzenie użytkownika. Deaktywacja tych ciasteczek spowoduje, że użytkownik nie będzie widział naszych ukierunkowanych reklam wyświetlanych na innych odwiedzanych przez siebie stronach.

    Używane ciasteczka: