TylkoHity.pl

Elle

Premiera: 27 stycznia 2017
Thriller
O filmie

Michèle wydaje się niezniszczalna. Jest twardą szefową znakomicie prosperującej firmy zajmującej się grami video. Z podobną bezwzględnością podchodzi do życia prywatnego i uczuciowego. Brutalny atak, którego we własnym domu staje się ofiarą, zmienia jej życie na zawsze. Kiedy w końcu odkrywa, kto jest sprawcą, oboje poddają się swoistej grze – perwersyjnej i przerażającej. A gra ta w każdej chwili może wymknąć się spod kontroli…

Film jest francuskim kandydatem do Oscara. Otrzymał dwie statuetki Złotych Globów - dla najlepszego filmu zagranicznego oraz dla Isabelle Huppert w kategorii najlepsza rola pierwszoplanowa.

Za reżyserię filmu odpowiada Paul Verhoeven („Nagi instynkt", „Pamięć absolutna"). W roli głównej zobaczymy zjawiskową Isabelle Huppert, jedną z największych francuskich aktorek. W pozostałych rolach: aktor Comédie Française, Anne Consigny, Charles Berling, Virgine Aefira. Film powstał na podstawie powieści „Oh…” Philippe’a Dijana.

 

TWÓRCY FILMU

Reżyseria: Paul Verhoeven

Scenariusz: David Birke

Producent: Saïd Ben Saïd, Michel Merkt, Sébastien Delloye, Diana Elbaum

Tematy

Kolejne wyróżnienia dla Huppert i Afflecka

Brytyjscy krytycy nagradzają
AKTUALNOŚCI

Złoty Glob dla Isabelle Huppert

- Dziękuję za twój talent i za twoją autentyczność...
AKTUALNOŚCI

Casey Affleck i Isabelle Huppert najlepsi!

Rozdano Złote Globy
AKTUALNOŚCI

Kolejne wyróżnienie dla Isabelle Huppert

Szanse aktorki w wyścigu o Oscarową nominację rosną
AKTUALNOŚCI

Gotham Awards rozdane

Wielki sukces Casey'a Afflecka i Isabelle Huppert
AKTUALNOŚCI
Czy wiesz, że...
  • Kreacja Isabelle Huppert została uznana za jedną z największych w jej karierze. Jak dotąd przyniosła jej nagrody: New York Critics Award dla najlepszej aktorki pierwszoplanowej oraz Gotham Independent Film Award w tej samej kategorii
  • Paul Verhoeven: Kiedy Isabelle Huppert zobaczyła film, powiedziała „Najbardziej interesująca w tym filmie jest ciągła dwuznaczność”. I ma rację, rzeczywiście chodzi o dwuznaczność. Trudno ogarnąć tę kobietę. Wszystko się w niej przeplata, zmienia się, fluktuuje. Robiłem to zresztą w wielu innych filmach, by wspomnieć choćby „Pamięć absolutną”, choć to zupełnie inny gatunek filmowy, ale tam też wszystko się przeplata – sen i rzeczywistość funkcjonują równolegle. Na końcu nie jesteś pewien, co myśleć. Lubię, kiedy sytuacja pozostaje otwarta. Tak zresztą jest przecież i w życiu – nigdy nie wiemy, co kryje się za uśmiechem. Bardzo wcześnie widzimy scenę, w której Michèle wyobraża sobie, że zabija swego prześladowcę. Ta fantazja koresponduje z atmosferą filmu i osobowością bohaterki. W finałowej scenie, którą zresztą przedyskutowaliśmy z Isabelle na milion sposobów, pojawia się uśmiech, ale przede wszystkim zamyślenie
  • Paul Verhoeven: Uczynienie z Michèle ofiary byłoby zbyt konwencjonalne; poszlibyśmy w ten sposób w kierunku nudy melodramatu. Bardziej interesujące jest zaskoczenie widza. Jestem wielkim admiratorem Igora Strawinskiego i jego sposobu komponowania, który daleki jest od norm, czy naszych przyzwyczajeń. A poza tym taka właśnie jest Michèle: – Zostałam zgwałcona, ale jestem tu teraz z wami, więc to bez większego znaczenia. Zamówmy drinki i zjedzmy obiad. Pamiętajmy, że moralność jest bardzo względna, otwarta na manipulację. Dijan także nie zrobił z Michèle ofiary. Zresztą przyjęcie odwrotnej postawy byłoby zupełnie nierzeczywiste, nieprawdziwe. To agresywna kobieta, jej nastawienie wobec matki, syna, jego dziewczyny jest bardzo agresywne, jest wymagająca, bezlitosna, zimna. Tak, jest w moich filmach przemoc, ale ona jest wynikiem obserwacji. Przemoc pojawia się na stronach każdej gazety, nie tylko na pierwszej stronie. Media są pełne przemocy, złych wiadomości. Jesteśmy uzależnieni od katastrof, nieszczęść, ponieważ one są fascynujące i mogą być piękne. Jak na płótnach Turnera, jeśli spojrzeć na nie z odpowiedniej perspektywy. Choć oczywiście zdaję sobie sprawę, że to wszystko jest straszne
  • Isabelle Huppert: Moja bohaterka nie upada, nie poddaje się. Nigdy! Jest bardzo zróżnicowana – jest cyniczna, hojna, zimna, rozkazująca, bardzo niezależna. Ma wiele twarzy. Z całą pewnością nie jest sentymentalna; prowadzi ją to, co przydarza się w życiu, ale nic jej nie łamie. Siła jej charakteru jest punktem wyjścia tej postaci. Nigdy nie jest ofiarą, nawet kiedy ma do tego pełne prawo: będąc córką wielokrotnego mordercy i ofiarą gwałciciela. Rzadko zdarzają się takie postacie kobiece w kinie. Nawet jeśli portretuje się silne kobiety, to one i tak w pewnym momencie skręcają w kierunku sentymentalności, uczuciowości
  • Isabelle Huppert: Uczynienie jej kimś sentymentalnym, byłoby wielkim błędem. Zresztą z Verhoevenem nie było na to szansy. Jedynym momentem, w którym pozwalam sobie na okruch emocji, jest scena w szpitalu, kiedy Michèle zdaje sobie sprawę, że jej matka odchodzi. Ale już nie w scenach, gdy widzimy Michèle jako matkę, kochankę albo córkę jej ojca. Tylko wtedy, gdy jest córką matki. Dla kobiety, kiedy umiera matka, jest to moment przejścia w dorosłość, niezależnie od wieku
  • Isabelle Huppert o pracy z Paulem Verhoevenem: Ma precyzję entomologa. Jego dbałość o najmniejszy szczegół jest nieprawdopodobna. Czujesz się przy nim wolna, możesz przyjść z milionem pomysłów dotyczących nie tylko roli, ale i filmu. Praca z nim przypomina jazdę z prędkością 300 mil na godzinę po autostradzie. Byłam właściwie w każdym ujęciu przez 12 tygodni zdjęć. To nigdy się nie kończyło, praca trwała bez przerwy, byłam wykończona. To jakby ktoś wstrzykiwał w ciebie truciznę. Paul nigdy nie jest zmęczony, nic go nie zatrzymuje. Zostawiał nas wszystkich absolutnie wykończonych po każdym dniu pracy i szedł pracować przez kolejne pięć godzin. Ma wielkie wyczucie rytmu filmu, ruchu. I zupełnie nie waha się przesuwać, zamazywać linii między portretowaniem Michèle, jej środowiska ani nawet linii gatunku, bo ten film to coś więcej niż thriller
Obsada
Isabelle Huppert (Michèle)
Wideo
 
Do pobrania
Cookies:
Korzystanie z witryny internetowej www.tylkohity.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji znajduje się w polityce plików cookie.